Stage naar Brugge! - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Baukje Boer - WaarBenJij.nu Stage naar Brugge! - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Baukje Boer - WaarBenJij.nu

Stage naar Brugge!

Blijf op de hoogte en volg Baukje

09 September 2013 | Nederland, Kollumerland

Het is eindelijk rond. Na maandenlang rond mailen, afwachten en duimen draaien kreeg ik het goede bericht: ik mag 14 weken stage lopen in Brugge! Ik ben er al sinds mei mee bezig, maar wilde er niet teveel over posten omdat het nog niet rond was. Nu dat wel zo is, kan ik eindelijk er alles over vertellen.

Ik ga in februari 2014 op stage. Dan zit ik, net zoals nu, nog in mijn derde jaar. Normaal gesproken zou ik in mijn vierde jaar gaan, maar omdat ik een speciale module volg die alleen in mijn 4e jaar beschikbaar is, doe ik mijn stage wat eerder.
In mei stond er een berichtje op Blackboard dat er een stageplek beschikbaar was in Brugge. Na lang twijfelen en overleggen met het thuisfront en mijn SLB'er heb ik een berichtje naar de stage coordinator gestuurd dat ik graag naar Brugge zou willen.
En toen gebeurde er niets. Pas een maand later kreeg ik een reactie, leuk dat je naar Brugge wil, nu moet je contact leggen met de hogeschool in Brugge, de KHBO. De contactpersoon daar vertelde mij dat ik een motivatiebrief moest schrijven en mijn CV moest sturen. Dit heb ik gedaan, en toen was het inmiddels al zomervakantie.
Vorige week kreeg ik eindelijk het goede bericht: mijn motivatiebrief en CV zijn goedgekeurd en het proces wordt nu opgestart. Want ondanks dat ik nu MAG stagelopen, betekent dat niet dat ik al een plek heb. De plek wordt nu gezocht door de KHBO. Dit kunnen ook meerdere plekken zijn, dus dat ik eerst 6 weken in het ziekenhuis stage ga lopen, dan 4 weken in een zelfstandige praktijk en dan nog 4 weken ergens anders. Ik hoop natuurlijk dat ik op één plek kan blijven, anders ben je net gewend en dan moet je weer weg. Maar dit is allemaal afwachten.

Ik ben de afgelopen week druk bezig geweest met het aanvragen van een Erasmus Beurs. Dit is een beurs die zorgt dat je wat extra geld krijgt voor huisvesting en andere zaken. Deze aanvraag klinkt simpel, maar helaas, ook dit ging weer wat moeilijk. Volgens de coordinator vanuit Brugge kunnen zij mij niet verder helpen als mijn Erasmus aanvraag niet is goedgekeurd. Hoe sneller ik dit doe, des te beter dus. Maar op het formulier moet ik een stageplek invullen, en die heb ik niet. Volgens de stage coordinator van de opleiding moest ik het International Student Office mailen. Zij gaan over stage naar het buitenland enz. Volgens het ISO moest ik bij de coordinator van de opleiding zijn.
Kortom: ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk heb ik gebeld met een hele aardige mevrouw, ik heb nog steeds geen idee wie ze precies is maar ze werkt voor de Hanze. Zij heeft me alles uitgelegd en nu kan ik eindelijk dat stomme formulier aanvullen en inleveren.

In één week tijd is er uiteindelijk veel gebeurd, en ik ben heel benieuwd wat er nog allemaal gaat komen. Zo moet de huisvesting nog geregeld worden, mijn stageplek dus, de toewijzing van de erasmusbeurs, de defintieve data, enz. enz. Ik zal vast het 'kastje-muur' gevoel nog vaak ervaren, maar ik heb nog steeds superveel zin in mijn stage!

Tags: brugge, stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kollumerland

Stage in Brugge

Voeding & Dietetiek stage

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

Afscheid

08 Januari 2014

Update: Nog 4 weken..

09 December 2013

Ik heb een huis!

18 November 2013

2 maanden later..

09 September 2013

Stage naar Brugge!
Baukje

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2543

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Mei 2014

Stage in Brugge

Landen bezocht: