Ik heb een huis! - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Baukje Boer - WaarBenJij.nu Ik heb een huis! - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Baukje Boer - WaarBenJij.nu

Ik heb een huis!

Blijf op de hoogte en volg Baukje

09 December 2013 | Nederland, Kollumerland

Het heeft een flinke tijd geduurd, maar eindelijk kreeg ik het goede bericht: de huisvesting voor in Brugge is rond! Een paar weken terug kreeg ik een mailtje dat ik dringend mijn huisvestingsaanvraag moest doen, omdat ze me anders niet konden helpen. Maar er stond wel bij dat ik, als ik via de KHBO een aanvraag zou doen, ik geen bezoek mocht ontvangen, dat het daarnaast onbekend was wat voor kamers er waren en dat het wel rond de 380 euro kost. Ehh, daar moest ik even over nadenken…

Daarom heb ik maar even naar Brugge gebeld. Dat is trouwens best nog een opgave, dat west vlaams is erg lastig, het lijkt totaal niet op dat ‘schattige’ belgische accent wat je altijd op televisie hoort, dat is echt ABV. Maar goed, na een tijdje gesproken te hebben met het housing office, bleek het allemaal wel wat mee te vallen. Dat bezoek houdt in dat er niemand mag blijven slapen, en dat is in heel Belgie zo geregeld. Ik vraag me af hoe dat in de praktijk gaat, volgens mij houdt niemand zich eraan.

Ze hebben verschillende ‘koten’, van 14m2, 16m2, 20m2 en studio’s van 30m2. Via de mail kon ik een wensenlijstje opgeven, en ik heb natuurlijk opgegeven dat ik het liefst de studio wil.

En raad eens.. die is mij toegewezen! Vanaf februari woon ik dus in een studio van 33m2 met eigen keuken en badkamer. De studio ligt aan de rand van het centrum, 10 minuten lopen vanaf de Grote Markt en 1 kilometer van het station. Ideaal! Ik betaal er €360,- voor, inclusief internet en g/w/l. Als ik teveel gas, water of licht verbruik, komen er nog kosten bij. Maar aangezien ik de hele dag weg ben, lijkt me dat niet aan de orde.

Ik heb nog wat foto’s van mijn studio (ik weet alleen niet hoe ik ze hier bij kan voegen), komende zaterdag ga ik er naartoe om even te kijken hoe het er echt uit ziet en om het op te meten. Dan kan ik daarna met Floorplanner aan de slag en geschikte meubels gaan zoeken. In de studio staan al een bed, bureau, klein tafeltje en 2 stoelen. Ik wil nog graag een (slaap)bank en lage tafel daarbij. Dus als iemand tips heeft daarvoor, ik hoor het graag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kollumerland

Stage in Brugge

Voeding & Dietetiek stage

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

Afscheid

08 Januari 2014

Update: Nog 4 weken..

09 December 2013

Ik heb een huis!

18 November 2013

2 maanden later..

09 September 2013

Stage naar Brugge!
Baukje

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 2549

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Mei 2014

Stage in Brugge

Landen bezocht: